Moff-inlägg :)

Hejsan!
Vi tänkte såhär, att idag gör vi ett riktigt jätteinlägg. Det låter väl bra va?
Här kommer lite berättelser från de senaste dagarna, som varit väldigt händelserika..

I torsdags var vi på båttur, Emma, Maria, Rachel och Abbie. Vi åkte runt bland alla småöar här utanför Ålesund. Det tog två timmar och var en riktig mysig tur. Vi fick kika in till kaptenen och hans kompisar. Och vet ni vad... Vi såg VALAR! Tre stycken jättefina småvalar. Väldigt häftigt. På torsdagskvällen kom Marias päron, då blev det taco-middag och mys. Efter middagen hängde mamma Ewa med två trappor ned på partaj.

Claudio och mother Ewa

På fredagen strosade Larssonnarna en sväng på stan och tog även en tur upp på Aksla och kikade ut över vackra Ålesund. När de stod där uppe såg pappa Lennart hur turbåten (som tjejgänget åkte med dagen innan) startades upp. Helt plötsligt blev det en väldig rusch ner för berget. Larssonnarna hann precis med båten och fick sig en härlig tur ut bland öarna. Tyvärr syntes inga valar till denna dag men deiligt ändå. På kvällen drog Emma och Abbie iväg på en hejdundrandes fest och avslutade kvällen på utestället Lipp inne i stan.

Mamm och Papp..

Ruschen ner för Aksla.. Hejj vad det går i svängarna!!

Vi åkte 30 knop med båten. Härligt det! =)

På lördagen hyrdes det bil på morgonkvisten. Vi laddade upp med fika och kvikk-lunsj och körde genom hiskeligt trånga tunnlar ut till Alnes fyr. Sedan åkte vi till en ö som heter Vigra, där även flygplatsen ligger. Där hittade vi fina klippor, en vacker fyr och lite kobajs. Mysig tur! Eftermiddagen bestod av korvgrillning nere på våran härliga strand. På kvällen blev det påskmiddag med havskräftor köpta direkt från en fiskebåt. Det blev även äggmåleri och äggkraschtävling.

Alnesfyren!

Lilla fyren på Vigra

Årets första grillning!

På söndagen tog vi stor-turen med bilen till Geiranger. Det var en OTROLIGT vacker tur. Vi fick uppleva slingriga vägar, vacker natur, fina vyer och ett Geiranger där vi var i princip ensamma.

Pappa Lennart spanar ut över Geiranger

Mamma Ewa spanar in båten

Emma släpper en liten fis i Geiranger. =)

Där nere ligger Geiranger, spana in kurvan på hörnet..

Maria tog kurvorna galant..

Emma tar sig en springtur i Geiranger, hon hade suttit still i bilen
lite för länge=)

Fikapaus, gänget ser rätt hungriga ut.. =)

Höjdrädda Ewa puttas fram till kanten, nedanför staketet är det bara
stup rätt ner. Maria och Lennart håller i.

Idag måndag for Ewa och Lennart hem igen. Tror de fick en riktigt fin flygtur i solen hem. Kul att de var här och tusen takk för allt! Efter avlämning vid bussen tog Maria och Emma en promenad. Vi tog bakvägen upp till fjällstua uppe på Aksla. Härligt väder. Lite bruna har vi nog allt blivit de senaste dagarna.

Riktigt härlig helg, om två veckor kommer vi hem...