Fredagsmyys i Åle

Igår och idag har vi haft föreläsningar med alla våra tre klasser, vi går nämligen med alla de tre årskurserna. Det innbär att vi har träffat ungefär 400 nya klasskompisar denna vecka. Kommunikationen går bara "bättre och bättre dag för dag". =) I slutet av veckan har det slunkit, slinkit, slankt in en hel del norska ord när vi pratar med norrbaggarna och norrbaggorna.

Våra "lunchpåsar" är alltid lika spännande. Igår dukade vi upp två makrillsburkar och gjorde ett par riktigt goda smörgåsar. Inte undra på att ingen ville sitta bredvid oss på eftermiddagen=)

Idag har vi haft kanonväder här i Åle, sol, -8 grader och härliga vyer var man än tittar. Ni borde komma hit och kika. Vi tog en liten omväg när vi gick hem från skolan idag, vi gick ner till vattnet och hälsade på några fiskare.

Ikväll hade vi tänkt att äta pizza men det blir det inget med. Vi kom på att vi saknar både ugn och micro. Vi har heller ingen TV så vi roar oss på annat sätt. Efter att vi igårkväll tittade igenom NRK´s webbtv-utbud nöjde vi oss med nästan vad som helst. Det blev "hål i väggen" på TV 6. Väldigt underhållande...

Nu ska vi gå över till grannen och fråga om han har ugn eller micro.. Ikväll blir det popcorn och film.
Ha en skön kväll!


Föreläsning om död och döendet, men vi ser glada ut ändå


Många använder datorer på föreläsningarna och i pausen blir det 
mycket facebook



Bild från vår lilla promenad hemmåt




Båtarna ligger i fjorden året om


En liten genväg i snön


Gissa vad det här är =)


Vårt härliga hus, och larmcentralen tyckte att vi skulle springa upp till
översta våningen när brandlarmet gick!


Nu sitter namnen på postlådorna, vi tar gärna emot brev


Kommentarer
Postat av: Ida

Vilka härliga naturbilder! =) Hur länge har du varit där?

2010-01-08 @ 16:27:20
URL: http://fragglan.bloggspace.se
Postat av: Dunderbajsen

Vilka finfina bilder ni lägger upp! Jag skulle sen också gärna vilja ha en resumé av hur pizzan smakade, med tanke på vilken koko-pizza-erfarenhet jag har av Norge. Puss å kram!

2010-01-08 @ 18:13:41
Postat av: Ewa

Äntligen!!! Jag älskar erat bloggande. Känns topen att få vara med er båda. Jag hittade inte någon dataryggsäck till mig på stan. Fortsätter letandet nästa vecka. Använder du ryggsäcken Maria? Skulle vilja ha adressen till postfacket så jag kan skicka grejor till dig! Härligt att det verkar vara så bra i grannlandet och mysigt att det känns som att ni verkligen njuter av landskapet runt omkring er.Här har vi så kallt så Stefan ställer hit sin bil och kopplar på motorvärme på kvällarna. I morgon skall vi ev. åka lite bob med Leon om det inte är för kallt. Ha det, hörs / Ewa

2010-01-08 @ 19:00:28
Postat av: Ewa

Äntligen!!! Jag älskar erat bloggande. Känns topen att få vara med er båda. Jag hittade inte någon dataryggsäck till mig på stan. Fortsätter letandet nästa vecka. Använder du ryggsäcken Maria? Skulle vilja ha adressen till postfacket så jag kan skicka grejor till dig! Härligt att det verkar vara så bra i grannlandet och mysigt att det känns som att ni verkligen njuter av landskapet runt omkring er.Här har vi så kallt så Stefan ställer hit sin bil och kopplar på motorvärme på kvällarna. I morgon skall vi ev. åka lite bob med Leon om det inte är för kallt. Ha det, hörs / Ewa

2010-01-08 @ 22:06:28
Postat av: Ida

Vad härligt! Då är ni snart färdigutbildade då. =)

Jag åker till Egypten imorgon, ska var där i 2 veckor. Skönt med lite semester. =)

Kram!

2010-01-09 @ 17:05:37
URL: http://fragglan.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0