Reflektera mera!!

Idag, ska ni veta, idag har vi reflekterat så det bara dundrat om det! Dagen började med "morgonreflektion" på praktikplatsen. Varje onsdag avsätts en stund för reflektion för personalen på Blindheim och denna onsdag var det vi som höll i mötet. Vi tog upp spörsmål angående professionellt förhållningssätt och att ha förmågan att inte ta med sig jobbet hem. Fint det!

Senare på dagen blev det krasch-reflektion angående gårdagens kabroff i snödrivan. Det resulterade med att pärlan Marit mailade kommunen som nu blir tvungna att bygga om vägarna nedanför Blindheim. =)

Nu på kvällsningen har vi reflekterat över praktikperioden som varit, för den är nämligen slut denna vecka. På måndag börjar hemsjukvård kombinerat med psykiatri. Intresting!

Men hörni gänget, vad har ni reflekterat över idag? Kommentera gärna!


Aktivitetsansvarig Marit och Emmet spanar in bollarna =)


Emma spanar in vad det är vi ger patienterna



Maria spanar in tabletterna i dosetterna


Åhejj! Det blev ett riktigt drag med ballongerna ett tag, hemskt kul. En
gubbe hade så kul att han höll på att ramla av stolen =).
Här skulle vi kunna stanna några veckor till!

Kommentarer
Postat av: Emma

Øversta bilden.

Marit: "Det hær ær en blå boll.."

Emma: "Ååjaa..ær det så den ser ut!"

2010-03-18 @ 19:33:41
Postat av: Mona

Först ballar nu bollar. Jag trodde ni var på ett äldreboende, inte ett dagis.Men ni ser ut att ha det trevligt.Det är gött. Undrar hur det blir på nästa praktikplats. Var det Psykiatri? kram mamma Mona

2010-03-18 @ 21:12:19
Postat av: Eva

Ja här sitter jag o reflekterar över vädret som försvann....Idag är det görgrått. MEN i morgon ni då ska det bli +10 och SOOOL!

..åsså reflekterar jag över vilken lyckad praktik det blev för er, vilken trevlig läsning och bilder ni levererar och så himla kul och trevligt ni ser ut att ha för jämnan.

Bamsekramar

/Eva

PS Hälsningar o kramar från Janne, han ringde mig just från jobbet.

2010-03-19 @ 15:28:41
Postat av: Mamma Ewa

Just nu reflekterar Lennart och jag över hur skönt det är at vara frisk. Det är sällan man stannar upp och tänker på att det är såå skönt. Vi har det tvärt om nu och det är då man börjar att fundera och önskar sig friskhet. Vi började alltså dagen med magsjuka och fyblubblan vad sjuk vi är båda två. Vi har sovit hela dagen, först nu är vi uppe och dricker lite bubbelvatten. Vi som tog ledigt idag och äkte till Gruvan. Så Maria jag har inte fått iväg din jacka:-(.Gör ett nytt försök med den i morgon. Tur att jag kom fram på eran hemsida på min dator så jag fick läsa lite positiva tongångar från er tjejer.Lennart hälsar från soffan// kram Ewa

2010-03-19 @ 16:24:18
Postat av: mats

nog skulle aktivitetsansvarig marit kunna va från egypten

2010-03-23 @ 19:32:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0