Córdoba

Vi har det bra, vi här bort i Córdoba. Ikväll har vi ätit underbar middag med skaldjur, Piña colada och politiska diskussioner ;)

I lördags, första kvällen här i Córdoba ràkade vi hamna mitt i lördagsdansen pá torget nära där vi bor. Självklart var det tango för hela slanten. I Sverige sitter man och tittar pá let's dance pá tv, i Argentina ÄR det let's dance!

Vi har ocksà varit pà marknad, sett ché Guevaras hem/museum, stött pá en del papegojor och hunnit med en tur till Emmas härliga släktingar :)

Imorgon om vinden har vänt, bjuder Córdoba pá äventyr, nämligen parapente! :D Annars blir det shopping och spa-dag innan kosan styr mot Buenos Aires.

¡Chau!

Kommentarer
Postat av: Mona

Kul Emma att få prata med Mona och Ruben Ni verkar ha det toppen tjejer! Ni måste prova på Argentinsk tango. Ha det fortsatt bra på er resa. Kram mamma Mona

2011-01-18 @ 08:29:17
Postat av: eva n

CIAO TUTTI - eller hur man nu säger där "långtbortistan". Vilka äventyr, jag säger då det, vad ni får uppleva. Maria - jag har ditt armband varje dag - det är så fint-och jag tänker på dig varje gång jag sätter på och tar av mig det så det blir en massa tänkande:) Vi har iaf blå himmel och sol och PLUSgrader - vi närmar oss era breddbgrader sakta men säkert:):):) NU börjar strax alla storflytt. Först ut Henrik o Anna som snart får nyckeln till sitt hus - spännande! Bamsekram från svärmor

2011-01-18 @ 11:38:45
Postat av: mats

tyckte papegojorna om att ni stötte på dom då,,?

2011-01-18 @ 20:45:44
Postat av: Ewa

Det är inte bara ni som blev inpade av tangon i Córdoba! Har just läst att det var där våran Evert Taube skrev "Fritjoff och Carmencita". Urhäftigt att ni får uppleva detta, tjejer, sådant som vi vanliga bara får höra i sånger. Njut av värmen och miljön//Mamma

2011-01-18 @ 21:27:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0